PinTu SeoRaNG Aku

Pintu itu aku buka di hujung gelisah. Kian tak terlerai pemenungan. Menangani keinsafan. Digugat bibir kepastian. Keluar aku dari diriku yang dahulu. Mencari aku yang lebih dahulu dari aku yang dahulu. Secangkir kepastian tumpah di kamar rasa. Segumpal kepastian larut di tasik minda. Mengharap menjadi yakin yang betul. Supaya aku tak terus samdol.

Aku kutip kenangan silam. Sewaktu aku adalah aku. Sewaktu aku bukan aku. Menatap yang dulu. Menghisap yang lebih dulu dari dulu. Semuanya sudah berlalu. Dan pada kisah mereka ada cerita cara. Supaya aku menjadi seperti mereka. Mereka yang telah berjaya. Dunia pernah di bawah tapak kaki... menjadi daki.

Tuesday, February 9, 2010

ujian untuknya.. tak payah kita nak top-up

gua terkejut walaupun gua memang menjangkakan ada yang sedang berlaku. orang lama.. dah lebih 30 tahun terlibat dalam usaha. orang korban.. yang telah memberi banyak masa dalam kerja. gua terjumpa blog beliau yang menceritakan the true colours of tabligh jamat... dan gua terkedu. semoga Allah beri petunjuk pada gua dan umat ini. tak payahlah gua nak habarq alamat blog orang lama ni.. yang penting, kita sama-sama doa. kat bawah ni gua quote balik perenggan terakhir tulisan orang lama ni.

Therefore, I conclude that the present Tabligh Jamat is not the group that does the work of dakwah or tabligh and neither it is the group that do the work of Prophet Muhammad s.a.w, as the Tabligh Jamat claim to be. It is only one of the tarikat group developed by the Muslims in India and instead of calling it by the name of Tabligh Jamat, it should be better known as ‘IndiansTarikat Group’.

6 comments:

azharjaafar February 9, 2010 at 4:15 PM  

Semoga Allah kembalikan beliau pada usaha ni dan selamatkan kita semua dari fitnah..

akhi@zub February 10, 2010 at 5:49 AM  

Pada wa yang dhaif ni,telah dipesan hari~hari bagi dakwah infradi paling kurang 25 orang. So kalau dr na.... yang rasa hebat kerana dah 30 tahun buat usaha tu ikhlas nak dakwah non~muslim, dia boleh dakwah secara infradi dengan hikmat ikram dll...bukan cara nak popular dengan kritik masyaikh kerana tak bagi dakwah pada non~muslim.

Masyaikh ado basirah, memperkatakan sesuatu kerana ada hikmatnya. Bayangkan kalau open dakwah pada non~muslim, macam~mana pula kalau non~muslim buat open dakwah pada orang Islam. Terutama dinegara non~muslim seperti diIndia, Eropa dll atas alasan muslim boleh buat open dakwah pada mereka?

Dinegara muslim pun yang solat berapa sen sangat, itu belum lagi dikira solat dengan khusyuk yang tak sampai sekupang.

Admin February 10, 2010 at 9:15 AM  

dari blog ustaz hambali...

http://hambalialorstari.blogspot.com/2010/01/dakwah-to-non-muslim.html

Anonymous,  February 24, 2010 at 8:04 PM  

salam, biasalah, kalau bab nak dakwah memang byk dugaannya. kalau tak suka sepatutnya diam jer....sebab takut apa yg kita kata akan jadi fitnah....payah nak gostand nanti...

salam

TeNTaNG BLoG iNi

gua tak punya apa-apa kepentingan. suara gua di sini bukan azan. ajak manusia menjadi insan. gua juga tidak menyuruh hidup ber'setan'. suara gua biar pun perlahan... hanya satu dari beribu suara luahan terhadap kehidupan.

MaSa IBaRaT PeDaNG


  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP