PinTu SeoRaNG Aku

Pintu itu aku buka di hujung gelisah. Kian tak terlerai pemenungan. Menangani keinsafan. Digugat bibir kepastian. Keluar aku dari diriku yang dahulu. Mencari aku yang lebih dahulu dari aku yang dahulu. Secangkir kepastian tumpah di kamar rasa. Segumpal kepastian larut di tasik minda. Mengharap menjadi yakin yang betul. Supaya aku tak terus samdol.

Aku kutip kenangan silam. Sewaktu aku adalah aku. Sewaktu aku bukan aku. Menatap yang dulu. Menghisap yang lebih dulu dari dulu. Semuanya sudah berlalu. Dan pada kisah mereka ada cerita cara. Supaya aku menjadi seperti mereka. Mereka yang telah berjaya. Dunia pernah di bawah tapak kaki... menjadi daki.

Wednesday, November 25, 2009

Jangan Halang Nik Aziz Letak Jawatan


tajuk dan gambar kat atas ni tidak kena mengena dengan entri aku kali ini. aku cuma tertarik dengan perkataan 'letak jawatan'. sedar tak sedar... setiap kita sebenarnya adalah berjawatan. jawatan sebagai umat Nabi SAW. dan jawatan ini tidak perlu kepada platform-platform politik dan segala mak nenek yang lain. tidak perlu kepada harta, pangkat dan sebagainya. jawatan sebagai umat ini sangat-sangat tinggi dan tak perlu pengiktirafan seluruh makhluk Allah. dan meletak jawatan sebagai umat Nabi SAW adalah satu kerugian. seharusnya... satu keterujaan yang melompat-lompat perlu hadir dalam diri bila kita dianugerahkan jawatan ini.. kerana jawatan ini ada kerja yang perlu dibuat

~KiLaT~
dah lama dok kutip buah anggur

Read more...

Tuesday, November 17, 2009

kosong


hijau putih kata kosong. merah putih kata tak kosong.
hashim kata kosong. halim kata tak kosong.
ba kata kosong. bn kata tak kosong.
mahkamah kata kosong... spr melohong???
gua bengong!!!

KiLaT
poket gua semedang kosong

Read more...

Saturday, November 14, 2009

karim


kalau tak ada mulut dan lidah, hidup memang susah. macam mana nak maki Haram Jadah??? macam mana nak zikir ALLAH... ALLAH..?? tapi ada yang bermulut dan berlidah tapi masih tak boleh nak menyumpah seranah. tapi mereka masih ada tangan untuk melucah. Gua sebenarqnya saja-saja nak mengarut sebab pikiarq la ni dah berserabut. apapun... gambarq mulut, gigi dan lidah buat gua teringatkan Karim.

Read more...

Friday, November 6, 2009

MALAYAKU MERIAH


malaya gua kecik. tak besarq mana pun. tapi melaya gua tetap meriah. meriah yang sama. cerita politik bertelingkah. MCA kucalana. PAS tiba-tiba lemas. PKR asyik berputar. UMNO everything know. Islam di malaya gua bergaduh tuduh menuduh.

-KiLaT-
mungkin estet mamat khalid boleh buat gua lupa malaya gua buat seketika.

Read more...

Wednesday, November 4, 2009

nov 4 2009



tiba-tiba, gua dengan tiba-tiba nak buat blog baru. pasai apa??? gua punya pasai la. kadang-kadang gua memang suka cari pasai dengan gua sendiri. pasti lagi pasti... kopiah ini bawa gua ber'kapal' untuk menjeling si juling, memandang ke padang dan melihat tersurat yang tersirat... atau tersirat yang tersurat. salam...

Read more...

TeNTaNG BLoG iNi

gua tak punya apa-apa kepentingan. suara gua di sini bukan azan. ajak manusia menjadi insan. gua juga tidak menyuruh hidup ber'setan'. suara gua biar pun perlahan... hanya satu dari beribu suara luahan terhadap kehidupan.

MaSa IBaRaT PeDaNG

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP